Hvordan får man succes med sin hjemmeside?

Har du din egen butik, er du selvstændig håndværker eller fysioterapeut? For alle som tilbyder et produkt, er salget af dette essentielt for, at du kan fortsætte din forretning.

Når du skal tiltrække kunder, skal de vide, at du findes og hvad du kan tilbyde. Ellers vil der ikke komme kunder i butikken. I dag er internettet ét af de bedste steder til markedsføring og oplysning. Her rammer du fleste mennesker og det er muligt at rette markedsføringen meget præcis mod din målgruppe og dit lokalområde.

De fleste erhvervsdrivende vil have deres egen hjemmeside. Jo mere trafik, du kan generere på denne, desto flere vil have dig i tankerne næste gang, de mangler netop det produkt, som du tilbyder. Læs med her og find ud af, hvordan du får flere ind på din hjemmeside.

God markedsføring er det vigtigste

Den bedste måde at markedsføre din virksomhed er via Googles organiske søgemaskine. Når du arbejder med markedsføring på denne måde, kaldes det SEO, som betyder Search Engine Optimization. Dette går ud på, hvordan du mest muligt kan få vist din hjemmeside i de søgeresultater, der dukker frem på skærmen, når en kunde søger på bestemte ord eller sætninger.

Dét, der er din opgave, er at bygge din hjemmeside op på en måde, som gør, at Google vil forbinde de søgeord, der giver mening for dig og din hjemmeside. Jo bedre forbindelse Google finder mellem søgeord og din hjemmeside, desto mere vil din hjemmeside blive vist.

Kend din målgruppe

Når du skal lave SEO, kan det være en stor fordel at lave det, der kaldes lokal SEO. Særligt hvis du eksempelvis er frisør og er afhængig af, at folk i dit lokalområde kan søge dig frem, som én af de første.

Google vil altid vise de mest relevante søgeresultater for den person, som laver søgningen. Afhængigt af, hvor personen befinder sig, når de søger, vil der blive vist forskellige resultater. Særligt hvis Google kan se, at det er en søgning, hvor det giver bedst mening at vise resultater geografisk tæt placeret på, hvor søgningen laves.

Et eksempel kunne være, at du har en bagerbutik i Frederikshavn, hvor du gerne vil have flere kunder. Når indbyggere i Frederikshavn søger på en bagerbutik, giver det god mening, at de ikke finder en butik i Aarhus. Der er ikke mange mennesker, der har lyst til at køre flere 100 km for at købe en kage.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.