Du er her: Forsiden / Debat / Sex og samliv / Hjælp min samlever /

Tilpasset søgning
Hjælp min samlever
habor
16.05.08 12:40
Hej,

Jeg har modtaget nedenstående email fra Laila, der har en kæreste, der måske har en fødselsdepression. Vil I hjælpe hende med råd?

Med venlig hilsen

Henning Habor
Fædregruppen Spørge Jørgen
www.sporge-jorgen.dk

Hej...
Vi er i en situation, nok som alle forældre har gennemgået, men for os virker det svært for at får vores familie til at fungere.
Min dejlige kærester, som er far til vores tvillinger på 9 måneder i dag, (jeg har selv en pige på 6år fra tidligere forhold) Da vi planlagde at blive gravide sammen, var han det dejligste menneske i hele verden, over for mig og for min datter, som han tog til sig, som sin egen. For at gøre sagen kort vil jeg skrive direkte om problemet. Efter fødslen af børnene, som var sunde og raske er han begyndt at miste sin energi, både herhjemme og på arbejdet. Han skal først have kommandoordre, hvis han skal hjælpe til i huset ellers vil han kun sove og se fjernsyn, hvor han ellers var en kærlig far med masser af energi og hjalp til med børnene, men nu kan han sove omkring 10-14 pr. døgn, han har erkendt at han har brug for hjælp til at komme til overfladen igen, til at blive sig selv, men hvor kan vi tage kontakt til? Lægen startede med at tage blodprøve og røntgen af lunger, for hans træthed, men jeg er bange for at han er ved at udvikle fader-fødselsdepression. hvem kan han kontakt
e, jeg vil ikke miste ham, da jeg kender hans sande jeg og ikke ham som idag. please... hjælp os.
pft. tak
Fødselsdepression
habor
16.06.08 05:01
Hej Laila,

Det lyder bestemt som om at han har fået en fødselsdepression. Han skal snakke med sin læge om henvisning til psykolog eller psykiater.

Han bør også få foretaget en blodprøve for at måle hvor meget D-vitamin, han har i kroppen. Mangel på D-vitamin kan gøre ham sløv og give ham et stort søvnbehov.

Jeg har selv været igennem en fødselsdepression og det var en hård kamp at få lægerne (I flertal, da jeg var nødt til at snakke med flere læger) til at acceptere at jeg havde et problem og ikke bare var doven. Jeg fik en henvisning til en psykolog, der hjalp mig rigtig meget. Jeg fik i samråd med psykolog og egen læge medicinsk behandling.

Da jeg flyttede midt i behandlingsforløbet ville min nye læge heller ikke acceptere at jeg havde en depression, men han dog gerne ville henvise mig til en psykiater.

I dag går det godt og jeg er i øjeblikket ved at trappe ud af afhængigheden af antidepressiver.

Jeg håber at din samlever kan få hjælp, da det nok er nødvendigt. Det var ved at ødelægge min familie og det håber jeg at I undgår.

Med venlig hilsen

Henning Habor
Fædregruppen Spørge Jørgen
www.sporge-jorgen.dk

Information

Der kræves login for at kunne tilføje indlæg eller svar.

Login

© 2004 - 2010 · Forside · Debat · Profiler · Tilmelding · Login · RSS · Information · Kontakt