Du er her: Forsiden / Debat / Graviditet / Er jeg den eneste..? /

Tilpasset søgning
Er jeg den eneste..?
Rasmus
27.12.09 23:02
Hvor er det dejligt at skulle være far... :)
Er første gang at dette skal ske for mig.
Ja, vi er i 10+4, så er stadig nyt for os begge.
Men er jeg den eneste der har en masse spørgsmål om selve graviditeten, hvad der sker med barnet/moren, hvordan det hele fungere...?
Jeg har en masse spørgsmål, som jeg mangler svar på, og hvor ville det være rart hvis der ligesom var et sted man kunne sidde sammen med andre i samme båd.
Kommende mødre og nybagte mødre har jo al den viden de vil og skal have lige foran sig. Men os mænd vælter jo ikke ligefrem i info til os. Vi kan holde os til de få sider der står i bøgerne til vores kæreste/hustru, eller sider på nettet der er skrevet til dem.
Jeg sidder da tit og læser i de bøger vi har fået, samt de få jeg har købt, men igen er det kun 5-10 sider der er for os mænd.
Er jeg den eneste mand der gerne vil vide hvad der sker under og efter fødslen, uden at det skal være skrevet til en kvinde.?
Er jeg den eneste mand der gerne vil sætte mig ind i hvad der sker med min elskede under hele graviditen, fortalt til mænd?
Hvorfor findes der ikke grupper i det virkelig liv for og til mænd til gravide. Og hvor kan disse findes.
Synes det er svært at finde rundt i div. skrifter om graviditetens forunderlige verden.
Så hvem kan være mig behjælpelig.
Og igen, er jeg den eneste der har det sådanne her?

Glæder mig til at høre fra jer...

Glædelig jul og godt nytår....
Nej, det er du ikke...
habor
29.12.09 01:08
Hej Rasmus,

Lad mig starte med at sige, at du absolut ikke er den eneste. Bare kig på antallet af hjemmesider, der henvender sig til fædre, der i de seneste par år er begyndt at dukke op.

Fædregruppen Spørge Jørgen var også ment som en hjælpende hånd til at fædre kunne mødes med hinanden og udveksle råd og ideer. Desværre har størstedelen af aktiviteterne ifm. hjemmesiden drejet sig ind på det at være weekend- eller skilsmissefar.

En af grundene til at man skal vælge alder og område, når man opdaterer sin profil, er at brugerne skal have mulighed for at finde fædre i sit område og aldersgruppe.

Jeg ved at der findes artikler og bøger der henvender sig til den vordende far og som er skrevet af mænd. Jeg skal lige have fat i titlerne fra min omgangskreds og så vil jeg selvfølgelig give dig dem.

Du skal have et stort tillykke med jeres graviditet. Og godt nytår til dig.

Med venlig hilsen

Henning Habor
Fædregruppen Spørge Jørgen
www.sporge-jorgen.dk

Information

Der kræves login for at kunne tilføje indlæg eller svar.

Login

© 2004 - 2010 · Forside · Debat · Profiler · Tilmelding · Login · RSS · Information · Kontakt