|
|
Du er her: Forsiden /
Debat /
Forældremyndighed /
Barn revet væk /
| Barn revet væk | Anonym
03.01.09 23:35 | Kære Fædregruppe.
Jeg er en ung mand på 26 somre og vintre, som for 10 dage siden mistede min forlovede og min datter på 4 måneder.
Min forlovedes mor og storebror kom kl 04:00 om natten og flyttede alle hendes ting og alle tingene fra vores datter´s værelse og pakkede i 3 biler, vi bor i midt jylland, og min forlovedes forældre bor på sjælland.
Jeg vågnede selvfølgelig pga. alt påstyret og stod op, og ingen af dem ville fortælle hvad der skete, så stemningen blev selvfølgelig helt panik-slagen.
Det viste sig at min forlovede havde stået op og taget min telefon og læst en masse sms igennem, hvori hun fandt nogle FRA og ikke sendt, men FRA min eks. kæreste hvor der stod god jul og at hun savnede nogle tider, og så stod der knus - hendes navn.
Dette har min forlovede ment var meget grænse overskridende og derfor ment hun som min. måtte væk et stykke tid.
Har i den forbindelse nogle spørgsmål, for mit hjerte blev helt knust og jeg har grædt (hvilket jeg ikke har gjort i 6-7 år før det her) flere gange, og savner min datter helt sindsygt, er dette overhovedet lovligt at gøre på den måde, altså vi har jo fælles forældremyndigheder ?
Kan hun ikke tvinges til at det ikke kun er mig der skal køre derover og bruge 9 timer plus 1400 dkr på at se min datter i 1-2 timer ? er sket lige for nyligt, og vi er nu på 10 dage hvor jeg ik har set min datter, og det ødelægger totalt min hverdag...
Håber der er en følsom person med et godt hjerte og nogle gode svar.
ingen svar er dumme eller træls.
|
|
| Børn har ret til samvær med begge forældre | habor
11.09.09 23:54 | Hej,
Som jeg har skrevet i andre indlæg, har et barn ret til samvær med begge forældre.
I Forældreansvarsloven står der at Statsforvaltningen kan tage stilling til samvær og udgifter ifm. samvær.
Da det er noget tid siden du har skrevet dit indlæg, formoder jeg, at du allerede har en løsning.
Men det er vigtigt, at man som den forælder, der ikke har barnet til hverdag ved, at man altså har ret til samvær. Det er ikke op til den ene forælder at bestemme om den anden må se barnet. Kommer man ud for dette, skal man omgående kontakte Statsforvaltningen!
Endvidere skal man, hvis man er i den heldige situation, at man har samvær med sit barn, overfor Statsforvaltningen skriftligt redegøre for en aftale om samvær mellem begge forældre.
Du og andre fædre i lignende situationer, kan læse om Forældreansvarsloven her: www.retsinformation.dk
Med venlig hilsen
Henning Habor
Fædregruppen Spørge Jørgen
www.sporge-jorgen.dk |
Information
Der kræves login for at kunne tilføje indlæg eller svar.
Login
|
|