Du er her: Forsiden / Debat / Forældremyndighed / samvær... /

Tilpasset søgning
samvær...
Anonym
19.05.08 22:07
jeg har en datter på snart 14 måneder og hendes mor og jeg gik fra hinanden for ca 5 måneder siden. Vi lavede på daværende tidspunkt en aftale om at jeg skulle have vores datter 4 dage og hun skulle have 10 dage. Hun var jo en lille pige på det tidspunkt.
Det har fungeret udemærket, men som tiden er gået lukker hun mig mere og mere ude, og er fuldstændig fast besluttet på at jeg stort set ikke skal have sommerferiesamvær med hende. Jeg har "fået lov" til 1 uge og ønsker naturligvis mere.

Når vi snakker (skriver) sammen og jeg spørger til vores datter (hun er lige ved at kunne gå) lukker hun af og vil ikke fortælle noget som helst. Hun vil på ingen måde tale om ændring i samværet og jeg ønsker jo naturligt nok at se hende meget mere end jeg "får lov til". Hun er begyndt at blive rigtig ond og truer med polititilhold fordi hun er bange - og i den forbindelse skal det siges at hun er meget hidsig og jeg altid har været ret tålmodig og rolig. Så det er komplet ubegrundet men det gør jo ondt at få smidt i hovedet.

Det skal siges at jeg selv synes jeg har gjort meget for at være der for både mor og min datter, både ifm fødsel, hvor jeg var hjemme i 4 uger og ifm indkøring i vuggestue hvor jeg tog en måneds orlov og stod for indkøringen alene hvilket var fantastisk og varmt kan anbefales.

Jeg frygter at moderen i et eller andet omfang er blevet psykisk syg - hun vil heller ikke lukke sin egen familie nok ind (jeg snakker fint med dem stadig)
Jeg ved bare ikke hvordan f..... jeg skal gribe hele denne situation an....
Et kort råd
habor
16.06.08 05:07
Hej,

Det er godt nok en svær og uretfærdig situation, du her er kommet i.

Jeg ville nok forsøge at få en skriftlig aftale med hende om antallet af dage, du kan få samvær med din datter.

Hvis hun ikke vil give dig en skriftlig aftale, bør du gå til statsamtet for at få en aftale i hus.

Jeg håber at du får løst det på en fredelig måde.

Med venlig hilsen

Henning Habor
Fædregruppen Spørge Jørgen
www.sporge-jorgen.dk
Statsforvaltningen
Anonym
26.04.09 21:47
Du skal med det samme få hende ned i statsfrvaltingen. Med fælles forældremyndighed bør du kunne få en aftale i stand om 1 hverdag om ugen, hver anden weekend, 3 uger i hver somerferie, samt hvaer anden jul, påske, vinterferie samt efterårsferie.

Det fik jeg.

Mvh

Martin

Information

Der kræves login for at kunne tilføje indlæg eller svar.

Login

© 2004 - 2010 · Forside · Debat · Profiler · Tilmelding · Login · RSS · Information · Kontakt