Du er her: Forsiden / Debat / Forældremyndighed / Hjælp mig lige - far vil ikke /

Tilpasset søgning
Hjælp mig lige - far vil ikke
Anonym
31.03.08 10:57
Jeg ved godt dette er en side der fortrinsvis henvender til fædre ikke desto mindre vil jeg gerne have jeres hjælp.
Jeg har 2 pragtfulde piger på hhv 10½ og 2½ år som jeg flyttede med fra farmand i fuld enighed medio december sidste år.

I samme tidsrum fik farmand konstateret kræft i halsen og det var jo ret uheldigt men påvirkede ikke vores beslutning. Vi var enige. Vi var også enige om, at pigerne skulle se farmand så tit det kunne lade sig gøre når han var ovenpå igen. Han var sågar på besøg juleaftensdag. Jeg havde tilbudt at han havde piger juleaften men det synes han ikke, at han kunne overskue, hvilket var forståeligt nok.

2.juledag skulle pigerne med ude til Farmor og Farfar til julefrokost og som mor ville jeg jo gerne vide hvornår pigerne blev afleveret igen. De skulle afhentes kl. 12. Farmand var temmelig ophidset over min forespørgelse og meddelt, at han ville aflevere dem igen mellem 13 og 20 samme dag. Det synes jeg jo ikke var okay så efter en del overvejelse valgte jeg at kontakte Statsforvaltning med henblik på en skriftlig aftale mellem os hvilket jeg også skrev til farmand.

Vi var indkaldt til møde 22. januar men farmand dukkede ikke op og meldte heller ikke afbud. ØV. Siden da har jeg forsøgt 3 gange at fremsende en aftale som han telefonisk har sagt ja til - men hver gang er den returneret med betingelser fra 3 ugers sommerferie til 2. Ingen vinterferie eller efterårsferie med pigerne.

Statsforvaltningen har oplyst, at det er en ret at se sine børn og ikke en pligt men alligevel kan jeg ikke forstå farmand. Han skriver jævnligt mail til den store pige eller ringer til hende. Lover at nu kommer han og henter dem i næste weekend - alligevel vil han ikke indgå en skriftlig aftale med mig hvor jeg tilgodeser alt af hensyn til pigerne. Hvorfor er det lige sådan?

Jeg var naiv i min tro, da jeg flyttede, at det ville fungere men nej - og det er ikke fordi jeg har behov for at have en friweekend i ny og næ men nærmere det faktum at når børn har 2 forældre har de da for pokker også lov til at se og have kontakte med begge.

Er jeg fuldstændig gal på den?? Er jeg en dårlig mor fordi det betyder noget, at pigerne ser farmand??

Susie48
Svær situation
habor
28.04.08 00:00
Hej Susie48,

Det er godt nok noget af en uheldig situation du står i. Du vil gerne have at dine børn har kontakt til deres far, men han har ikke overskud/tid til dette.

Nu ved jeg ikke hvor alvorlig hans sygdom har været, men kræft er vist altid alvorligt. Jeg går ud fra at han har været/er i behandling for dette. Måske du skulle spørge ham om noget terapi af en eller anden form?

Det vil måske hjælpe ham ud af problemet med at han ikke kan overholde hvad han lover. Er du helt sikker på at din eksmand er helt enig i jeres brud? Måske han holder jeres børn som gidsler fordi han ikke er helt afklaret mht. jeres forhold?

Mænd reagerer tit meget overdrevent på mange ting, f. eks. sygdom og især deres egen sygdom. Det gør at vi handler irrationelt og helt uden forståelse for vores omgivelser. Selvom vi bliver erklæret raske kan vi godt stadig gå og tro at vi stadig er syge og stadig være deprimerede.

Jeg håber at I finder en løsning, så jeres børn får set noget til deres far.

Med venlig hilsen

Henning Habor
Fædregruppen Spørge Jørgen
www.sporge-jorgen.dk

Information

Der kræves login for at kunne tilføje indlæg eller svar.

Login

© 2004 - 2010 · Forside · Debat · Profiler · Tilmelding · Login · RSS · Information · Kontakt