|
|
Du er her: Forsiden /
Debat /
Forældremyndighed /
Min kæreste vil flytte med sit og vores fælles barn. /
| Min kæreste vil flytte med sit og vores fælles barn. | Anonym
20.08.07 17:49 | Hej.
Jeg er en fyr på 24 der for knap 3 år siden fandt sammen med min kæreste. hun havde på det tidspunkt en pige på 8 mnd. Jeg blev hurtigt far for hende og hun ser ikke sin biologiske far hvilken heller ikke har myndighed over hende. Min kæreste har den fulde forældermyndighed.
Efter lidt tid flyttede vi sammen og det har været lidt on and off mellem os siden. Dog er der sket det at vi i mellemtiden har fået en søn. han er nu 1 år gammel. i tiden der er gået er vi flyttet lidt rundt omkring sammen og hver for sig, men siden vores dreng kom har vi boet sammen.
Nu er hun gravid igen og skal føde til November. Det giver hende selvfølgelig humørsvingninger, men denne gang har hun gjort det forbi alvorligt. hun vil flytte med børnene....
Hun har tidligere gået til psykolog fordi hun har læst sig til at hun har social angst. Hun mener dog at psykologen ikke kunne hjælpe hende fordi han kun sagde ting hun vidste i forvejen. Vi har prøvet parterapi fordi vi altid skændtes, men det gik også i vasken.
Jeg har i en anden debat læst symtomerne for borderline og synes de beskriver hende ret godt og hun har tidligere sagt at hun tror både hendes mor og søster har det.
Når jeg nævner over for hende at hun har problemer slår hun det hen med at jeg er problemet det gør hende forvirret.
Hun har fundet et andet sted at bo og hendes forældre støtter hende og hjælper og synes ikke jeg skal blande mig.
Hun har lovet mig at jeg vil få børnene at se så meget så muligt, men jeg frygter at det er noget hun siger for at få fred.
Jeg frygter at hun vil søge forældremyndigheden over vores søn og at hun ikke vil give mig lov til at skrive under på omsorgserklæringen for vores ufødte datter.
Selv står jeg nu uden job og sidder i en alt for dyr lejlighed.
Jeg har ikke lyst til at skille børnene ad. kan jeg på nogen måde få børnene?
Hilsen Mads. |
|
| tilføjelse.... | Anonym
20.08.07 17:50 | Når alt kommer til alt ønsker jeg ikke ene forældremyndighed over børnene, men da slet ikke at miste dem....
/Mads |
| Pligt | habor
16.10.07 01:02 | Hej Mads,
Din ekskæreste har pligt til at oplyse hvem der er faderen til det kommende barn hvis hun ved hvem han er.
I statsamtet bør du søge aktindsigt i dit barns sag og samtidig skrive om din situation til dem, så du på forhånd sikrer dig at stå i et godt lys.
Jeg synes du skal lade hende være i fred i den kommende tid og lade al kontakt mht. at se din søn gå igennem hendes familie. Så undgår du at hun føler sig "forfulgt" af dig.
Håber al lykkes for dig.
Med venlig hilsen
Henning Habor
Fædregruppen Spørge Jørgen
www.sporge-jorgen.dk |
Information
Der kræves login for at kunne tilføje indlæg eller svar.
Login
|
|