Du er her: Forsiden / Debat / Diverse / opfølgning på tidliger indlæg /

Tilpasset søgning
opfølgning på tidliger indlæg
Hawk
16.07.10 15:40
Hej.

Jeg skrev tidliger dette inlæg.

www.sporge-jorgen.dk

Jeg ønsker hermed blot at følge op på det så i ved hvad der siden er sket.

Jeg skrev jo et brev til statsamtet og vi blev så indkaldt.

Der blev jeg så sådan set sat rimelig godt på plads må man sige.

Som bjarne sagde i hans svar til mig havde jeg ikke krav på at få sygesikrings bevis og pas med...
Det var så også det jeg fik at vide i statsamtet.
Yder mere fik jeg at vide at da moderen har barnet boende til hverdag har hun ret til at tage vores datter med på ferie på 2 af mine weekender i løbet af et år UDEN at fortælle mig det og give mig en erstatnings weekend

Så ville jeg jo gerne have fastlagt noget ferie så jeg kan se min datter i en uges tid når jeg har ferie. Det ville jo være skønt.

Statsamtet... Ferie? Det er først noget man snakker om når børn begynder i skole, men da jeg nu ønskede det så meget kunne vi snakke om at jeg kunne starte med at have hende 1 uge når hun er blevet 3 år gammel.
Hun er lige fyldt 2 for 14 dage siden.

Helt ærlig. Den lille er da ligeglad om hun er med mor eller far bare der er nogen som gider lege med hende og være der for hende. Men ifølge statsamtet var hun alt for lille til at være væk fra mor mere end 1 weekend.

Så sagde jeg at jeg også ønskede sammenvær med min datter en dagligdag i den uge hvor jeg ikke har hende.

Da fik vi så at vide at det ikke var muligt lige nu men da moderen var ved at flytte og vi så fandt ud af at jeg havde planer om at flytte til samme by som hende pga mit arbejde fik jeg at vide at når vi begge bor i samme by så kan jeg se hende EFTER hun har været ved dagpleje (omkring kl 15 - 16) til kl 20 om aftenen.

Ikke meget tid, men bedre end igen ting.

Nu har jeg så fundet mig en bolig og flyttet og så har ex'en fundet ud af det og har sagt hun så ikke vil bo i samme by som mig og har så valgt at flytte et andet sted hen så der bliver der ikke noget med at se min datter de par timer alligevel.

Faktisk selvom jeg mener jeg havde meget på hånden mod hende endte det med at jeg synes jeg gik ud som den dumme og hende som en stor vinder.
Jeg forstår virkelig ikke statsamtets måde at håndtere sagen på.
Yder mere siger de at hvis vi ikke kan finde ud af at snakke sammen og bliver ved med at kontakte statsamtet så vil de lave en sag om det til kommunen som kan ende op i jeg slet ikke får lov at se min datter igen da det er bedst for barnets tarv.
Vi har været i statsamtet 2 gange og jeg prøver virkelig at være tolmodig men da min ex ikke behandler mig så pænt kan det være svært og jeg mener selv jeg finder mig i meget før jeg kontakter statsforvaltningen og så mener de det er bedst for barnets tarv at barnet måske ikke ser dets far mere så endnu en gang en flot sejer til barnets mor...

Nå men det var bare en opfølgning på sagen.
Jeg er sikker på der er andre der ude som også er ganske fortvivlet over statsforvaltningernes måder at behandle sager på, men jeg vil ønske jer alle en fantastisk weekend alligevel.

Information

Der kræves login for at kunne tilføje indlæg eller svar.

Login

© 2004 - 2010 · Forside · Debat · Profiler · Tilmelding · Login · RSS · Information · Kontakt