Du er her: Forsiden / Debat / Diverse / Mor og datter på ferie. /

Tilpasset søgning
Mor og datter på ferie.
Hawk
06.04.10 16:35
Hej jeg er ny på denne side, men har et for mig rigtig stort problem og håber der er nogle som vil være med til at hjælpe mig med hvad jeg skal / kan gøre.

Her kommer så problemmet.

Jeg har fra statsamtet side en note som siger at moderen og mig har fælles forældre myndighed over vores datter og jeg har sammenvær med hende hver anden weekend.
Det er noget vi begge har været inde ved stats amtet for og det har faktisk kun virket på den måde at jeg har haft min datter hver anden weekend og det har ikke været med moderens frie vilje.
Jeg har aldrig rigtig fået noget tøj med jeg kunne bruge til hende.
Jeg har endda prøvet at få shorts med til hende midt om vinteren. jeg har kun 2 gange fået hendes sygsikrings kort med og aldrig fået hendes pas med da hendes mor nægter at udlevere det til mig, men jeg har prøvet at holde ro og fred for barnets skyld og for mig var det vigtigste at jeg havde min datter hver anden weekend.

Nå men nu er det så min tur til at have min datter på fredag igen men nu har moderen som er thai'er lige taget min datter med en måned til thailand. Uden at spørge mig om lov og hun er fuldstændig ligeglad med mig.
De er lige taget afsted en måned og måden jeg fik det at vide på er hun sendte mig en mms der nede fra.
Jeg mener på ingen måder det er ok så jeg kontaktede stats amtet for at spørge hvad jeg kunne gøre og fik bare at vide at hun fuld ud kunne tage på ferie uden at spørge mig da hun har min datter boende hver dag og hvis jeg ikke mente det var iorden at hun tog hende fra mig en weekend hvor jeg burde have hende skulle jeg gå til fogedretten, men jeg tror bare hvis jeg gør det siger de bare.
Det var forkert af dig slemme pige.
Hun siger... ups det vidste jeg ik..
Og så dør hun af grin og slipper billig uden om det.
Hvis jeg ik gør det. Så tro mig så vil hun rejse igen uden at spørge mig og sansynligvis også fra tid til anden nægte mig at se min datter.
Så er der ik en eller anden måde hvorpå jeg én gang for alle kan få hende sat på plads.
Få det belyst at hun skal have det rigtige tøj med når hun kommer.
Hun skal have sygkortet med og pas
Og hun kan ik bare tage min datter fra mig når det er min weekend?

For som sagt.... slipper hun nu, så er hun ik dummere end hun vil gør det igen og igen.

Jeg har spurt familie advokaten som mener det ville være dumt at gå til retten med det og eneste udvej jeg umiddelbart kan se nu skulle være at skrive endnu et brev til statsforvaltningen om at nu vil jeg altså have nogle rene linjer fastsat for ferie, tøj og ting hun skal have med.
Jeg fatter ik hun kan slippe så billig afsted med det.
Hvis jeg henter min datter en fredag og siger nu rejser vi sgu 1 måned til thailand så skal jeg da love for at jeg havde mistet forældre myndigheden over mit barn og vil blive meld for kidnapning af barnet og jeg skal komme efter dig..

Så er der overhovedet ingen muligheder for mig her?
Jeg håber der er nogen som vil hjælpe mig.
mor og datter på ferie
bjarne1979
06.04.10 18:52
Hej Hawk .

Angående hendes sygesikringskort er ikke et tvang du skal have med da du kan sige hendes CPR-nr til lægen"vagtlægen" .
Det med passet skal du kontakte statsforvaltningen og be dem om at få dette fastlagt . det du sikkert får afvide er at du skal sende dem et brev en mdr før så du kan få udleveret passet ..

Angående det med at hun er taget til udlandet uden nogen form for samtykke fra din side af er ikke lovligt . du har vel også i den note fra statsforvaltningen stående at du enten har lige uger eller ulige uger med din datter ...
Kontakt fogden da desto hurtiger du gør dette desto bedre
da det ikke er en lovlig handling hun har lavet . det kan give dagsbøder til hende samt du kan lave krav på fortabt weekend ,
DET DER STÅR NEDEN UNDER HER HAR JEG ENGANG HØRT
MEN SPØRG FOGDEN FOR DE SKAL NOK GØRE EN ENDE PÅ DEN SAG DA DET IKKE ER BILLIGT IKKE AT OVERHOLDE HVAD DER ER AFTALT
men når man har fællesforældre myndighed og fastsat weekender og den ikke bliver overholdt så kan du via fogden melde hende savnet og hun vil så blive kontaktet af politiet i det land hun er i .

MVH
Bjarne
Hej Bjarne.
Hawk
07.04.10 10:42
Tak for dit svar.

Problemet er bare at første gang vi var ved statsamtet prøvede jeg på at tage alt helt rolig og vi snakkede rimelig fornuftigt sammen.
Derfor valgte de også at skrive i dette notat vi fik at vi IKKE kunne gå i fogderetten med det da de mente vi nok kunne snakke om det.
Jeg mener så at det er blevet en nødvendighed nu og har valgt at skrive et nyt brev til statsforvaltningen hvor jeg forklarer mine problemer med min ex og slutter brevet af med jeg har følgende krav.

At der bliver fastsat nogle ferie dage hos mig som far.

At min datter er klar når jeg kommer efter hende til jeg ikke skal stå at vente på hende.
(har til tider ventet op til 45 min før hun er klar men når mor kommer og henter hende. Så har jeg 2 min til at gøre hende klar)

At jeg får min datters sygesikrings bevis og pas med hver gang

At der er pakket noget fornuftig tøj til hende.

At aftalen vi laver til en hver tid er gyldig til at gå i fogedretten med.

Tror du det er noget de vil tage hånd om og tror du jeg kan få de ting gennemført?
hej ricki
bjarne1979
07.04.10 17:37
Det de siger med at du ikke kan gå i fogderetten er løgn du ringer bare til fogden og snakker med dem om det ,
hvor gammel er din datter ? . for så få aftalt at du henter hende i vuggestue børnehave skole da moren ikke kan overholde de aftaler i laver ..

når du mailér til statsforvaltningen så sendt en anmodning om aktindsigt . ligger også her på siden en af dem jeg har skriven herinde brug den da du så vil få alle oplysninger i din sag ....

MVH
Bjarne

Information

Der kræves login for at kunne tilføje indlæg eller svar.

Login

© 2004 - 2010 · Forside · Debat · Profiler · Tilmelding · Login · RSS · Information · Kontakt