Du er her: Forsiden / Debat / Diverse / Chikanerier /

Tilpasset søgning
Chikanerier
lochrisen
08.09.09 20:12
Jeg prøver herigennem at få et godt råd til hvad man kan stille op med en samarbejdschikane.
det er faktisk min mand der har problemmer med sin eks.
Lige pt. har vi ikke måtte se børnene ( 2 drenge på 9 og 10 år)siden de var hos os og holde sommerferie,
Han har fået amtets afgørelse med hvornår og hvorledes.
Han har dem normalt i weekender fast hver 14 dag,
men hun er ikke meeget for at overholde den.
Det skal lige siges at vi pt. forsøger at få den den store dreng til at bo her, det er efter hans eget ønske, de sidste 2 år har han "plaget" om at måtte bo hos os, han ville sågar stikke af inden mor kom og hentede ham, så kunne han ikke komme med hjem. For som han sir: det er ikke rart at være derhjemme. vi skal bare være på værelset (han har en storesøster på 14 der sir det samme, men hun er desværre ikke min mands)
Eksen skrev til min mand to dage før drengene skulle komme på weekend efter sommer ferien, at nu holdt hun ferie så de var ikke hjemme. vi har ikke fået nogen oplysninger hvornår hun egentlig holdt ferie, vi havde givet hende skriftlig med hvornår vi holdt ferie allerede i april som eksen forlangte.(to uger inden vi gik til ferie villi hun have at vi skulle rykke vores ferie to uger frem, det kan bare ikke lade sig gøre for de er jo planlagt både på jobbet osv, hun blev temlig sur)
Vi kørte op for at hente drengene , får hun har før ændret mening i sidste øjeblik, men det var kun eksens mand der var hjemme.
det samme skete da der igen skulle være samvær 14 dage efter. Dennegang havde vi så ikke fået nogen sms om at eksen var på ferie eller hvorfor vi ikke ku hente drengene. så vi regnede med at nu ku vi godt få vores drenge. men der var slet ikke nogen hjemme..
Nu så i sidste weekend hvor vi også skulle have dem, (3 samvær efter sommerferien) fik min mand sms 3 dage før ,om, at nu skulle de på spejderlejr så de var ikke hjemme.. Min mand var lidt uforstående , for normalt plejede hun at ville bytte weekend når de skulle sådan noget, for selvfølgelig skal de da være med når der sker noget..vi kørte derop igen men det var kun datteren der var hjemme, hun vidste ikke hvor de var.
ifb med bopæl over den ældste dreng har vi fået akt indsigt i papirer fra kommune, de giver tydeligt udtryk for at børnene ikke trives.
Vi har skrevet til foged retten for at forsøge at få vores drenge.
vi ved at de ikke har det godt på hjemmefronten, men hvorfor så ikke give dem lidt frihed ved at komme ned til os.

Hvad gør vi? vi føler os så magtesløse..
Kan man evt. køre op til eksen og sige:
Nu kommer drengene ned til os indtil du finder ud af at behandle børnene ordentligt og omsorgsfuldt.
Vil vi stå dårligt i amtet og evt retten hvis vi bare hentede dem.??
Forældreansvarslov
habor
11.09.09 23:15
Hej,

Det er klart at begge forældre skal overholde den indgåede aftale om samvær. Jeg kan forstå på dit indlæg, at Statsforvaltningen allerede er bekendte med jeres aftale om samvær med barnets mor.

Det er derfor vigtigt at I overfor Statsforvaltningen skriftligt gør opmærksom på at moren ikke overholder denne aftale. Vedlæg gerne de aflysninger, moren har givet via sms.

Jeg tror ikke at I uden tilladelse fra Statsforvaltningen kan kræve at børnene skal bo hos jer.

Jeg er ikke klar over om jeres kommune og Statsforvaltning taler sammen, så I skal måske gøre Statsforvaltningen opmærksom på de papirer I har fået aktindsigt i.

I kan læse om Forældreansvarsloven her: www.retsinformation.dk

Jeg håber at I finder en løsning. I er selvfølgelig velkomne til at skrive igen.

Med venlig hilsen

Henning Habor
Fædregruppen Spørge Jørgen
www.sporge-jorgen.dk

Information

Der kræves login for at kunne tilføje indlæg eller svar.

Login

© 2004 - 2010 · Forside · Debat · Profiler · Tilmelding · Login · RSS · Information · Kontakt